27/04/2024

تجمع اعتراضی کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

تجمع اعتراضی کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق
در پی تجمع اعتراضی کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نسبت به عملکرد ضعیف مدیرعامل این شرکت، راه های ورودی به معدن چغارت با دامپتراک مسدود شد. مهمترین خواسته پرسنل شرکت سنگ آهن بورسی نشدن سنگ آهن تا زمان انجام دادن تمامی تعهدات صندوق بازنشستگی نسبت به شهر و پرسنل از جمله واگذاری سهام ترجیحی به پرسنل، واگذاری ۱۵ درصد سهام شرکت سنگ آهن به شهرستان، جلوگیری از تعدیل نیرو در شرکت، احداث کارخانه های جوار معدنی و … که در صورتجلسه ۱۶ بندی سال ۹۳ و صورتجلسه ۲ دی ماه ۱۴۰۰ به آن اشاره شده است. و توضیح خواستن از مدیر شرکت در رابطه با اینکه چرا به جای اینکه قرار بوده ۵۰ هزار میلیارد تومان در شرکت سرمایه گذاری کنید امروز شرکت ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهکار است.
روز چهارم اعتصاب کارکنان پتروشیمی پتروناد آسیا
سه‌شنبه مدیرعامل شرکت پتروناد آسیا در اقدامی عجیب، حدود ۳۰ نفر از کارکنان این شرکت را اخراج کرد. تا این لحظه نامه اخراج ۳۱ نفر در آستانه سال جدید ابلاغ شده است.
حقوق معوقه کارگران روزمزد و پیمانکاری شهرداری اندیمشک
عدم پرداخت حقوق و مطالبات، مشکلات بسیار زیادی را برای کارگران و خانواده های آنان در آستانه شب عید و ایام پایانی سال به وجود آورده است. تعدادی از کارگران و رانندگان از دی ماه حقوق دریافت نکرده‌اند در عین حال عیدی و پاداش پایان سال آن‌ها پرداخت نشده است.
اعتصاب شبانه کارگرانه فولاد زرند ایرانیان
حقوق اسفند ماه برخی از شرکت‌های صنعتی زرند واریز تا قبل از عید واریز نشده است. زیسکویک شرکت بزرگ فولاد سازی به دلیل فساد مدیریت، کمتر از ۳ سال از زمان بهره برداری اکنون در مرز ورشکستگی و تعطیلی قرار دارد.
تجمع کارکنان ارکان ثالث شرکت نفت و گاز آغاجاری
کارکنان ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به تبعض در پرداخت نفت کارت تجمع اعتراضی برپا نمودند.
تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث نفت و گاز گچساران
اهم مطالبات کارگران ارکان ثالث گچساران در این روز؛ رفع تبعیض در پرداختها بخصوص در مبلغ پرداختی نفت کارت برابر با سایر ارکان استخدامی نفت، حذف کامل شرکتهای پیمانکاری واسطه تامین نیروی انسانی، تخصیص بن کارت همراه با بک پییکساله، واریز مبالغ مناسبتی بطور کامل و … می‌باشد.
اعتصاب کارگران راه آهن یزد
روز ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ دومین اعتصاب کارگران راه آهن طی یک هفته برگزار شد و کارگران با فراخوان قبلی در مقابل استانداری تجمع کردند. شرایط کار کارگران بسیار سخت است و مرتبا مزایاب آنها توسط شرکت گسترش آهن راه محدود میشود و از حقوق و مزایا و بیمه مناسب برخوردار نیستند. این شرکت بعنوان “شرکت ظلم و ستم” شهرت دارد. خواستهای کارگران عبارتند از: ۱) اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل بدون استفاده از زور و تهدید. در حال حاضر بصورت فردی از کارگران امضا میگیرند. ٢) دادن بن های مناسبتی امسال ۳) به روز شدن حقوق ۴) امنیت شغلی که به خاطر خواسته ها مجبور به تعهد یا اخراج میباشد ۵) بیمه تکمیلی کارگران که شرکت هیچگونه کمک یا حمایتی نسبت به انجامش ندارد ۶) تشکیل شورای کارگری ۷) تجمیع شدن.
اعتصاب کارگران راه آهن کرج
روز یکشنبه ۲۷ اسفند در کرج بابت ارزاق و اینکه سختی تعدادی از کارگران پرداخت نشده بود، کارگران اعتصاب کردند که یک درگیری بین یکی از کارگران و مامورین رخ داد که تقصیر نیروی انتظامی بود. کارگران کرج با شرکت تراورس قرارداد دارند و باید گفت این شرکت حاضر به پرداخت مطالبات برحق کارگران نیست. سابقا هم این کارگران اعتصاب و تجمع داشتند.
گسیل نیروهای انتظامی برای سرکوب کارگران معترض راه آهن کرج
روز یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند ماه، نیروهای انتظامی برای مقابله و برخورد با اعتراض و اعتصاب کارگران راه آهن کرج به داخل شرکت تراورس گسیل شدند. طبق آخرین گزارش‌ها، در حالی که این کارگران نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان دست به اعتراض و اعتصاب زده‌ بودند، شماری از نیروهای انتظامی به محل تجمع اعزام شدند. کارگران می‌گویند که آن‌ها با شرکت “تراورس” فعال در زمینه خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌ آهن قرارداد دارند و حق اعتراض و اعتصاب را برای خود محفوظ می‌دانند.
تجمع رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین مقابل فرمانداری زاهدان
رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت مقابل فرمانداری زاهدان تجمع کردند. پیشتر کاهش سهمیه سوخت خودروهای سنگین و نیمه سنگین در سیستان و بلوچستان از ۴۰۰۰ لیتر به ۲۰۰۰ لیتر باعث نارضایتی رانندگان شده بود که در روزهای اخیر مقابل فرماندارهای شهرهای ایرانشهر و زابل تجمع کرده بودند.
اخراج کارگران گذرگاه مرزی پرویزخان قصر شیرین
بدنبال اعتراض اعتراض کارگران گذرگاه مرزی پرویزخان در قصر شیرین به ساعات طولانی کار آنها و دستمزد ناچیز دستجمعی در آستانه سال نو اخراج شدند. این کارگران از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب در گرما و سرما و گرد و غبار کار می کردند.
تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز چابهار
روز یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، کارگران فضای سبز شهری منطقه آزاد چابهار در مقابل سازمان این منطقه بدلیل عدم پرداخت دستمزد آخر سال و عیدانه با اعلام اعتصاب تجمع اعتراضی کردند.
تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد
روزیکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ بازنشستگان صنایع فولاد تهران و اصفهان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد دست به تجمع زدند.
تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی
روزیکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ بازنشستگان تأمین اجتماعیدر سراسر کشور در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان دست به تجمع زدند.
تجمع سراسری بازنشستگان مخابرات کشور
روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ جمع‌هایی از بازنشستگان مخابرات در شهرستان‌های خرم‌آباد، کرمانشاه، بروجرد، رشت، مریوان، سنندج، اراک، همدان، تبریز، تهران، اصفهان، اردبیل، اهواز و … در اعتراض به عدم‌ رسیدگی به مطالباتشان از جمله اجرای کامل آئین‌نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی، مطابق تجمعات هر هفته‌ دوشنبه‌های اعتراضی، مجدداً مقابل شرکت مخابرات دست به تجمع زدند.
قتل حکومتی نگار کریمیان دختر ۲۱ ساله در لرستان
نگار کریمیان، جوان ۲۱ ساله اهل بروجن استان چهارمحال و بختیاری و ساکن اصفهان که با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی به شدت مجروح و ساعاتی بعد در اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داد. به گفته یک منبع نزدیک به خانواده کریمیان، این خانواده در حال برگشتن از مراسم خاکسپاری دایی خود در روستای فرسش الیگودرز به سوی اصفهان بوده‌اند که در محل مذکور نیروهای انتظامی بدون هیچ گونه اطلاعی و یا شلیک تیرهوایی به سوی اتومبیل پدر نگار (پژو ۴۰۵) شلیک می‌کنند. گلوله پس از شلیک مستقیم به درب کنار راننده برخورد کرده و سپس به پهلوی نگار اصابت کرده و از طرف دیگر بدنش بیرون آمده است. نیروهای انتظامی پس از قتل نگار کریمیان به خانواده وی اعلام کرده‌اند که اشتباهی به اتومبیل آنها شلیک کرده‌اند.
کشته شدن یک کولبر توسط نیروهای حکومتی
نیروهای مسلح حکومتی مستقر در مرز “پَتکی” پیرانشهر، پس از قتل یک کولبر با شلیک مستقیم، جسد قربانی را زیر برف پنهان کرده و محل جرم را ترک کردند. هویت کولبر کشته شده محمد گَنجه و اهل پیرانشهر احراز شده است. روز چهاشنبه ٢٣ اسفند ماه ١٤٠٢ جسد محمد گنجه، کولبر اهل پیرانشهر پس از ٤٨ ساعت جست‌وجو زیر برف منطقه مرزی پتکی پیرانشهر یافته شد. به گفته یک منبع مطلع، جسد این کولبر در حالی پیدا شده که یک گلوله به کتف سمت راست او اصابت کرده بود. محمد گنجه که متاهل و پدر فرزند بوده، از روز دوشنبه ٢١ اسفند ماه پس از رفتن به مرز پتکی به قصد کولبری، ناپدید شده و پس از دو شبانه‌روز پیکر وی پیدا شده است.
زخمی شدن دو کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی
دو کولبر اهل شهرهای جوانرود و سنندج با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند. شامگاه چهارشنبه بیست و سوم اسفندماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود دو کولبر زخمی شدند. هویت این دو کولبر “فاروق صیدی” اهل شهر جوانرود و “شاهرخ ولیانه” اهل روستای “هشمیز” از توابع شهر سنندج می‌باشد. وضعیت فاروق صیدی وخیم اعلام شده است و جهت مداوا به بیمارستان قدس پاوه منتقل شده است
اشتراک گذاری